Tuesday, September 20, 2016

# DETOX # SET DETOKS

10 SEBAB KENAPA KITA PERLU DETOKS

10 SEBAB KENAPA KITA PERLU DETOKS

Detoks? Ramai yang nak kurus..ada yg senang turun berat badan..ada pula yang sangat2 susah nak turun. Ada pula tu hanya bergantung pada slimming produk yg berlambak di pasaran. Ermmmm.. korang tak takut ke? Ntah apa2 bahan dalam tu..😆😆

Kenapa agaknya berat badan susahnya nak turun?
Ada banyak faktor dan salah satu puncanya adalah toksin dalam tubuh. Dah hidup bertahun-tahun mestilah toksin berkumpul di tambah dengan gaya hidup moden masa kini. Makanan sekarang penuh dengan racun..huhu




Apa itu Detox?
Proses buang kotoran atau toksin dan bahan yang tidak disukai tubuh.

Jadi, sebab tu la ada sesetengah orang yang dah berdiet, bersenam dan ambil macam-macam supplement tapi berat badan masih tak turun. Detoks atau ‘cleansing’ lebih sinonim dengan term menguruskan badan atau nak bagi badan kita slim melim. 

Detoks dilakukan bagi mencuci bahan-bahan beracun yang terkandung dalam badan dan disebabkan oleh radikal bebas. 

Apakah kelebihan dan kepentingan detoks untuk tubuh badan kita?
Kepentingan detoks untuk tubuh tidak tertumpu kepada detoks usus semata-mata. Antara anggota badan yang perlu didetoks termasuk juga hati, darah, dan buah pinggang. Organ-organ ini harus dicuci dan di basuh agar segala aktiviti yang dilakuka berjalan lancar.

Selain daripada itu, detoksifikasi ini sangat penting bagi melancarkan peredaran darah serta melancarkan proses perkumuhan dan penyahtinjaan badan. Badan yang sihat adalah hasil daripada pembuangan toksin dan bahan yang tidak penting dengan jayanya.

Sekiranya kita mengabaikan kepentingan detoksifikasi badan, kita boleh terdedah dengan beberapa penyakit dan masalah seperti sembelit, kanser kolon, badan kurang sihat, masalah berat badan dan lain-lain lagi. Badan kita juga lebih berasid kerana ph badan tidak seimbang kerana dek pengumpulan bahan beacun dalam badan dengan banyak.

Detoks adalah perkara asas untuk menurunkan berat badan untuk memastikan tubuh menyerap nutrisi makanan secara total dan optimum.

Secara ringkasnya 10 manfaat Detoks pada tubuh kita. Penting tau!

1. Meremajakan sel-sel menjadikan kulit bersih, sihat dan lembut. Bila dah detoks hasilnya memang best. Kulit muka yg dulunya kusam lebih berseri2 tau..

2. Menurunkan berat badan berlebihan. Bonus bila berDetoks dpt turunkan berat badan sekali. Best kan?

3. Semestinya meningkatkan kembali tenaga kita yang hilang. Menjadikan kita lebih aktif dan cergas. Dah tak lemau2 yer..hihi

4. Peningkatan deria bau, rasa dan tenaga

5. Melancarkan peredaran darah

6. Memperbaiki daya ingatan

7. Menghilangkan gejala-gejala penyakit seperti alahan, sakit kepala dan sebagainya

8. Memperbaiki kadar gula dalam darah dan tekanan darah tinggi

9. Memperbaiki fungsi hati dan buah pinggang

10. Meningkatkan daya tubuh

Sangat-sangat banyak manfaat bila kita berDetoks ni. Dan bila mengamalkan program Detoks ni, rata2nya bagi feedback berat badan turun!

Yang pentingnya disini..kita tak perlu menahan lapar. Buat je aktiviti harian seperti biasa.

Entry sebelum ini ada saya kongsikan Detoks secara sihat dengan Set Detoks. Ada testimoni best dalam entry tersebut yang boleh membuatkan anda teruja untuk berdetoks.

InsyaAllah entry akan datang saya akan kongsikan jenis2 Detoks yang pernah kami buat.

Sebarang pertanyaan mengenai Detoks boleh hubungi saya..

Boleh juga rujuk entry sebelum ini Kenapa Perlu Detoks.

Afriza | 012 4513311

No comments:

POPULAR POSTS

Follow Me